+420 608 844 402       info@companysports.cz

5 důvodů proč cvičit jógu



I vy jste jeden z těch lidí, kteří si myslí, že jóga opravdu není sport, ale jen aktivita pro pružné a fitnessu chtivé ženy v těsných šatech? Pokud vaše odpověď zní ano, víte pramálo o józe. Ve skutečnosti nejde jen o cvičení pro dámy, ale seriózní fyzický, duševní a duchovní trénink. Lidé všech věkových kategorií a fyzických schopností mohou dělat jógu a přizpůsobit si ji tak, aby vyhovovala jejich potřebám a preferencím. Dnes jsme dali dohromady pět nejlepších důvodů, proč by se jóga měla stát součástí vašeho každodenního života a to co nejdříve.

1. Vynikající trénink


Přesto, že je někde známá jako duchovní aktivita, podstata jógy je postavená na skvělém procvičení těla. Při cvičení s vlastní vahou podporuje zvyšování síly a aktivuje všechny svalové skupiny a to i takové, které běžně při sportu neprocvičíte. Prováděním dlouhých, prodloužených podporů ležmo, výtahů nohou a různých dalších statických ásan dosáhnete stejné svalové zátěže jako při cvičení se závažím. Sadie Nardini tvrdí: "Navštívíte-li lekci jógy, která má v názvu Power, Vinyase nebo Flow, můžete vynechat v ten den cvičení ve fitness centru."

2. Spojení mezi myslí a tělem


Každodenní cvičení jógy vám umožní posunout povědomí o svém vlastním těle na zcela novou úroveň. Jinými slovy, prostřednictvím cvičení dokážete lépe reagovat na potřeby vašeho těla a získat lepší kontrolu nad jeho fyzickým stavem. Nakonec to povede ke schopnosti kontrolovat i psychické rozpoložení jako jsou emoce, zůstávat vyrovnaný a také dělat odpovědná rozhodnutí. "Spolu s tréninkem těla, jóga trénuje i mysl vidět věci v širších souvislostech, s nadhledem a být v klidu," dodává Nardini.

3. Dechové techniky


Naučit se správně dýchat, je dalším důvodem proč se postavit na jogamatku. Dechová cvičení v pozicích, nebo samy o sobě představují významnou část jógy. Mají za úkol zlepšit kapacitu plic a natrénovat vědomý a cílenější způsob dýchání. Díky čemu se budete schopni lépe vyrovnat se stresovými situacemi, zůstat soustředěný a klidný i pod tlakem. Není to dovednost, o které všichni sníme v tomhle neklidném 21. století?

4. Zlepšení zdraví


Pozitivních zdravotních vlivů jógy je nespočetně. Pokud například trpíte nespavostí, jóga by mohla být ideálním řešením, protože zahrnuje zklidňující sekvence, které jsou ideální pro uvolnění napjetí ve svalech nahromaděného během dne a dokáže připravit tělo a mysl pro dobrý spánek.
Kromě spousty dalších výhod je jóga i fantastický odbourávač stresu. Bušení do boxovacího pytle nebo fyzické vysílení ve fitness centru se ukázalo jako neúčinné pro mnoho lidí, protože to jen vede k vyšší agresivitě. Ale relaxace při józe dělá cvičence klidnější a vyrovnanější celkově, což vede ke zlepšení mnoha zdravotních problémů.

5. Zvýšená koncentrace


Meditační cvičení učí se soustředit na přítomnost, mít čistou mysl a objevit okamžik v celé své kráse. Soustředění trvá ve většině případů po zbytek dne, což vede k větší koncentraci při práci i v běžném životě. Zůstat přítomný v každém okamžiku umožní, aby vaše mysl zpracovala vše co je ve vašem životě podstatné - a vypouští věci, které již v životě nepotřebujete.


Začněte svůj den na jógamatce a pocítíte ten rozdíl sami!


Vyzkoušejte náš trénink zde: JÓGA


« Aktuality
To Top