+420 608 844 402       info@companysports.cz

Jak si ze sportu udělat koníček?




Motivace

Vedeme sedavý způsob života, trávíme většinu našich dnů v týdnu před počítačem a v nekonečných dopravních zácpách, snažíme se kompenzovat nedostatek aktivity různým cvičením. Někteří z nás se dokonce rozhodnou koupit členství ve fitness centru, zbavit se všech nezdravých potravin a koupit pár zbrusu nových tenisek. Ale přiznejme si, že tohle je vždy ta snadná část. Ve skutečnosti je ale výzvou udržet si zdravý životní styl, což je pro mnohé z nás oříšek. Proč někteří lidé ztrácejí motivaci a nadšení hned po prvním tréninku, zatímco jiní jsou ochotni se pravidelně probouzet s východem slunce na ranní běh? Co můžeme udělat, aby se stal sport součástí našeho každodenního života?


Správní volba

První a nejdůležitější krok k úspěchu je najít si ten "svůj" sport. Jediný možný způsob jak to udělat, je pokusit se otestovat všechny druhy činností, a když říkáme všechny, tak tím myslíme skutečně všechny. Třeba jít ven a experimentovat: běh, plavání, tanec, pěší turistika, jóga nebo posilování - nikdy nebudete vědět, co je pro Vás to pravé, pokud si to skutečně nevyzkoušíte. Zdá se Vám jóga příliš klidná a nudná? Zkuste tenis, případně tanec. Nebo máte raději kolektivní sporty, co dokážou poskytnout týmového ducha a společnou zábavu s ostatními lidmi? V tom případě může být volejbal nebo badminton to pravé pro Vás. Někdy je nevyhnutelné vystoupit z komfortní zóny a zkusit sport, který by Vás nikdy ani nenapadl. Například sporty jako sebeobrana, rafting, lezení na umělé stěně nebo curling.

Socializace

Další radou, která by Vám mohla pomoci se motivovat do fyzické aktivity je zapojit do ní někoho, s kým se cítíte dobře - přítele, příbuzného nebo kamaráda. Za prvé, je to mnohem větší zábava a budete mít oba skvělé společné zážitky, ale také spoustu nových témat na rozhovor. Kromě toho, cvičení s někým Vám pomůže udržet motivaci a odolat pokušení vynechat obvyklý trénink. Jen si představte, jaké by to bylo skvělé, vidět výsledky během několika měsíců nejen na sobě, ale i u partnera, se kterým sportujete.

Zvyk

Vytvoření nového zvyku z nějaké pravidelné aktivity může trvat jeden nebo dva měsíce. V dlouhodobém horizontu se to nezdá příliš mnoho, že? Zkuste si vytvořit tréninkový plán a sledujte jej alespoň po dobu prvních několika týdnů. Budete na sobě pociťovat nejrůznější pocity, od euforie po vyčerpání, které právě sport může přinášet. Kromě toho zajisté dostanete druhý dech poté, co na sobě uvidíte první výsledky. Taková motivace je ještě účinnější než jakýkoli zvyk.


Indikace progresu

Výsledky se mohou projevit nejen úbytkem kilogramů a zvedáním těžších vah, ale najednou zjistíte, že máte více energie, lépe spíte a máte čistou mysl. Dejte šanci těmto indikátorům a udělejte krok směrem ke zdravému životnímu stylu, uvidíte výrazný rozdíl. 

Hodně štěstí!


Zjistěte, který sport Vám sedí. Vyzkoušejte kterékoliv naše kurzy zdarma zde: Sportovní kurzy


« Aktuality
To Top